My moor

My moor
Wuthering Heights

onsdag 20 februari 2008

Nu...

... har jag sett den. Becoming Jane var verkligen vacker och sevärd, blödig som jag är så grät jag givetvis floder. :-)

Idag har jag jobbat på som tusan med skolarbetet, fått undan flera grejjer som jag tänkt vänta med först. Känns rätt skönt att vara på rätt köl igen efter den senaste veckans galenskaper, upplägger på Eng B, Högskolan Dalarna, är verkligen inte det bästa... Jag vill bara ha dessa kurser överstökade nu så att jag kan få tillbaka mitt liv.

Värsta, bästa tv-kvällen har det varit ikväll! Onsdagar är heliga för mig mellan 20-22, Men in Trees & Grey's Anatomy. Sköna, avkopplande serier, just what I need.

Ser fram emot helgen, det blir extra mkt familjemys eftersom ungarna å Michael får sportlov på fredag! Å jag håller på att skriva en låttext som ska vara färdig då, på tyska av alla språk. Gissa om den är till min lillsvägerska..? :-) Svårt som tusan är det, jag har inte pluggat/läst/snackat tyska sen jag var 19 å nu är jag ju... ehhh, nåra år till... Ich versuche aber es ist ganz schwer.

Bis Freitag!

1 kommentar:

Anonym sa...

hur gick det med texten då? Jag skulle aldrig klara av att skriva på tyska.. Hoppas du får en underbar helg! Själv sitter jag i sängen o surfar o letar bloggar att läsa. Sååå skönt att vara ledig!!! KRAM!!!