My moor

My moor
Wuthering Heights

fredag 19 september 2008

At last...


Heathcliff, porträtterad av Ralph Fiennes.

Jag har äntligen bestämt ämne för min C-uppsats i Engelska. "The origin of Heathcliff in Emily Brontë's Wuthering Heights", smaka på den ni! :-) Ahhh, can't wait to start!

Helskottamente va skönt det är med fredagskväll! Oavsett om man har en oplanerad eller hektisk helg framför sig så är det nån speciellt lugn över fredagskvällar, iaf i vårt hus. På eftermiddagarna, innan Michael kommer hem från jobbet, brukar jag försöka städa av och få rent i huset. Sen åker det fram några väldoftande ljus, när Michael väl kommer hem dukas det fram nån god helg-mat å lite senare blir det fredagsmys framför tv:n. Ahhh, skönt att varva ner å koppla bort alla måsten. :-)

Men dom där måstena gör sig ju ofrånkomligen påminda förr eller senare, detta är mina måsten denna helg:

*Storstäda hönshuset och förbereda för vintern (sätta upp värmelampan, kolla till isoleringen vid "gluggen" mm).
*Spara allt av värde från min laptop, den är i seriöst behov av en storstädning den med, Michael ska försöka ge den första hjälpen.
*Putsa fönster
*Skriva färdigt min Irish Literature Assignment
*Skjutsa Nellie på kalas

Jag ska även göra sånt som inte känns som nått måste, till exampel ha en Mary kay-visning på söndag. Det ska bli mysigt, jag längtar!

Har fått hem den sista laddningen med fönster oxå. Håll tummarna för skapligt väder nåra helger till, så att Michael kan sätta in dom utan att vi fryser ihjäl på kuppen. Än så länge har vi inte behövt slå på nån värme i huset (eldar i kakelugnen varje dag och det räcker för att värma upp 7 rum å kök, fantastiskt!) men ska det fortsätta vara så här kallt (mellan 5-8 grader) så måste vi nog kicka igång systemet rätt snart.

Nu har jag lovat David att vi ska göra chokladbollar. KitchenAid, here we come! Kram!

1 kommentar:

Ann-Charlotte sa...

Ja just ja mysig fredagkväll....hehe I know my brother forget that girl.
Kramisar
Ann-Charlotte (aka Lotta aka bitch friend from hell)