My moor

My moor
Wuthering Heights

måndag 15 september 2008

Måååååååndag

Så segt. Måndag igen å hela långa veckan framför mig, känns segt som tusan. Har en hög med inlämningar som ska göras på högskolan å så borde jag putsa fönster samt skura golv. Får se hur mkt jag kommer att orka i slutändan... :-) Å just ja, MÅSTE städa hönshuset oxå, det är ju snart dags för Bill & pullorna att flytta inomhus. Nätterna börjar bli riktigt kalla men än så länga har vi klarat oss från frost. Det är dock inte långt borta...

Fick en utmaning av Lotta! Jag är så kass på att ta mig an sånt där men den här var enkel nog så here goes... :-)

Skriv ner 6 saker som gör dig lycklig:

1 Tid med barnen, något jag faktiskt har vansinnigt mkt av tack vare att jag studerar på distans. Det är så underbart att leva så här flexibelt, hur ska jag någonsin palla med det normala arbetslivet så småningom..?
2 Min älskade man Michael, hur kunde jag hitta rätt på en gång, redan som tonåring..?
3 Pyssel med hemmet, även om det är ett stressmoment oxå. Men jag älskar att bo här och kommer ALDRIG att flytta.
4 Mina vänner, som alltid finns där. Jag kanske inte har tidernas största umgängeskrets men dom jag umgås med ställer upp i vått & torrt. Kvalitét framför kvantitet. :-) Älskar min Lotta & min Anna.
5 Systrarna Brontë, det underbaraste kulturarvet i världshistorien!
6 Emmerdale, min räddning i vardagen. :-)

Jag utmanar följande 3 bloggare att anta utmaningen:

Emelie, sötsvägerskan! http://furzen.blogg.se/?tmp=20000808

Maria, barndomsbästis! http://mijamaria.blogg.se/

Frida, kusin och bondmora! http://frunpagarden.blogspot.com/

Så där, då fick jag det där gjort. :-)

Kram kram!

1 kommentar:

Ann-Charlotte sa...

nu känns det bättre eller hur ;0)
Kramisar
Ann-Charlotte (aka Lotta)