My moor

My moor
Wuthering Heights

fredag 17 oktober 2008

Fredagsbabbel


Mr Rochester..? Heathcliff? The Byronic Toby Stephens! ;-)

Fredag igen. Veckorna går snabbt, jag blir smått stressad. På tisdag ska utkast + 5 sidor av min C-uppsats vara inne, känns som om jag inte kommer att ha hunnit riktigt så långt. Har 1 sida nu, det har tagit typ 4 dagar att få ihop den. :-S Vill hinna läsa mer innan jag fortsätter skriva, jag måste bli mer tjenis med Heathcliff innan jag börjar bearbeta honom, so to speak... :-) Tänk om BBC kunde göra en ny miniserie på Wuthering Heights, så som dom gjorde 2006 med Jane Eyre... Å så Toby som Heathcliff, han skulle vara briljant i den rollen! Come to think of it, han är nog briljant i allt han gör. :-D
Ljusparty hos Lotta ikväll, det blir nog mysigt. Jag är dessvärre fattig som en kyrkråtta så nån storhandling blir det knappast. Men det ska tydligen vara rea på en av mina favvo-dofter så nått litet ljus måste jag köpa, även om det innebär att jag får åka å panta för att ha råd med det.
Måste fredagsstäda huset nu, det blir lixom inte helg förräns det är gjort. Sen ska jag ut å plocka granris & enris till mina entrékrukor, då blir det verkligen höst/vinterkänsla ute. I love. :-)
Mysig helg på er!!

4 kommentarer:

Ann-Charlotte sa...

Det va sååå kul igår! Det är synd bara att man inte kan ta kvällsbilder men min kamera för jklar va fint det va med alla ljus ;)
Hoppas att vi syns senare idag..det verkar som om det ska va fint (brrrr kallt) väder.
Kramisar
Ann-Charlotte

Anonym sa...

halloj!
hoppas allt är bra med dig och att det går bra med uppsatsen! :D

Verkligen härligt väder nu :D

Ja tänka sig att jag ska flytta ihop med Andreas, vi har inte ens varit ihop i 2 månader.. Galet när det känns helt rätt :D

puss o kram!

Ann-Charlotte sa...

what ever!!!!!!!!!!! prtttttt ;)
Kramisar
Ann-Charlotte

Anonym sa...

ja men visst ge honom mailadressen om han är intresserad :)