My moor

My moor
Wuthering Heights

söndag 12 oktober 2008

Skön helg


För ett tag sedan så visade Lotta sin favvo-kopp på sin blogg så jag tänkte göra detsamma! Det här är ett av mina Tradera-fynd, fick 6 av dessa koppar för en femtiolapp... Urmysiga och sååå goda att dricka ur. Brickan som koppen står på är för övrigt en present från Lotta, hon har målat och donat med den så att den är alldeles utomordentligt shabby chic! Å så lite läsning till teet; Den nya Brontë-katalogen med galet vackra saker i. Vill ha ALLT i där! :-)

Helgen har varit himla skön. I fredags morse for jag ju till Anna, fy bubblan va roligt å mysigt vi hade. Vi satt iofs mest å käkade nått onyttigt framför tv:n men det var det fanimej värt.




Massor med Emmerdale och Brontë, kan inte bli bättre... Å herre je, Mr Rochester... Hells Bells, varför är inte alla karlar lika byronic som han??? I have now made it my mission to find Anna an equally byronic and handsome man, either here in Sweden or in Yorkshire!

Anna lurar in mig i ett träsk... Jag har bara ballerinaskor på mig!

However, vi satt inte BARA inne å degade, vi tog hela 2 promenader! Inte på heden precis men väl i Svegs gloomy skogar. Det var lite läskigt, såg björnspår å grejer... Men så mkt som vi babblade å skrattade så var det nog ingen risk att vi skulle snubbla över nån björn, dom flydde nog fältet omgående. ;-) Det ser nästan ut som om det är snö i skogen men det är det inte. Härjedalen, the land of vitmossa (aka renlav).

Väl hemma i lördags blev det mys med ungarna, Michael stack till min bror Lars på grabb-kväll. Ungarna var överlyckliga över att jag var tillbaka. NOT. "Uääähh, uuuääääähhh, kommer inte Pappi heeeem snart, muuuuääähähähähähäh!" Hell, Elaka Mamman kikade fram på en gång å ungarna tyckte att jag kunde ta mitt pick å pack å åka till Sveg igen. Lördagsmys, yeah right...

Idag har jag jobbat på som fan med skolan. Har haft en student-marra nu på kvällen och det var väldans givande, skönt att träffas utanför den vanliga sem-verksamheten. Jag har en fet oral exam på onsdag, känns inte speciellt nervigt men jag är lite (understatement..?) ofokuserad, vi får se hur det går. Det ser ut som om det blir barn hemma till veckan med mig, Davids körtlar på halsen är väldigt svullna. Han ser ut som en liten hamster och har ganska ont, ingen feber dock. Men han får gärna vara hemma för min skull, magsjukan går tydligen som en löpeld på skolan, uäck! Lotta & Erick har tydligen varit liggande nu i helgen, tänker inte sätta min fot hos dom förrän ALLA familjemedlemmar varit friska i minst 4 dar, så det så!

Min älskade Michael har jobbat så himla mkt under helgen, nu är alla fönster på övervåningen färdiga och det enda som saknas på nedervåningen är salningar i ett köksfönster och fönsterverandan samt foder på fönsterverandan. Å idag har jag mått riktigt sopigt när jag bara suttit vid datorn å häckat medans han har putsat fönster... Han är en ängel och den bästa mannen nånsin, älskar honom sååååå!

Nä, nu får det vara färdigbabblat, måste peta ungarna i säng. :-)

1 kommentar:

Ann-Charlotte sa...

Det låter som om ni hade jätte kul. Lite avis är jag nog på dina svegtripper ;)
Hoppas att ni får slippa denna huahua magsjuka.
Kramisar
Ann-Charlotte