My moor

My moor
Wuthering Heights

torsdag 2 oktober 2008

I love höst


Detta är en bråkdel av min bokhög... :-o


Livet är bra. I like. Skolan är stressig. I like skolan but not stressig skola. Å jag saknar Anna som fan på mina seminarier. Men nästa termin är det hon å jag igen... :-)



David å Kalle.

David var ute å plockade svamp här om veckan. Han hittade en bamse-Karl-Johan. :-) Vi har frossat i kantarell, sååå gott med smörstekt kantarell på knäckebrö-macka. Snart är det älgkötts-dags oxå. Det är så skönt att fylla frysen med en massa gott på hösten, man känner sig så rik då.

Snart är det helg och det ska bli så roligt!! Det är bröllopsdags igen, nu är det Anna och Patriks tur. Vigseln är i Sala på Väsby Kungsgård och jag och Michael (å typ resten av släkten) ska bo på ett litet hotell i närheten. Det är första gången jag och Michael övernattar på hotell utan ungarna, snacka om att det är på tiden... :-) Hoppas vädret blir bra, vigseln sker utomhus bara det är uppehåll. Tänk va vackert, en höstvigsel utomhus bland alla sprakande färger och klar luft!

Nu ska jag slå mig ner i tv-soffan, om ett tag blir det Idol. Alla snackar om att Idol håller så hög standard i år, är jag den enda som tycker att deltagarna är rätt trista..? Nä, jag skiter i Idol och siktar på att göra annat på fredagar framöver. :-) Imorron tex ska jag fortsätta färga Emelies hår- I söndags började jag med att blondera henne (typ Amanda Jensen-vit) och imorron ska diverse färger slingas i. Det blir nog hett... ;-D Å fredan efter det är jag i my beloved Sveg med my beloved Anna! Can't wait!! And Lotta, vi MÅSTE ha en frukostdejt SOOOOOON, innan jag börjar banka skallen i väggen... Å puss på Ullis. I massor. <3

3 kommentarer:

ulrika sa...

Men gumman, du är underbar.
Förlåt verkligen för att jag inte gått in här och sagt hej. Jag har ju faktiskt länkat till dig för längesen, ja 1,5 månad ungefär men det är ju ändå EN OCH EN HALV MÅNAD!!! Sorry, verkligen.
Jag ville inte medvetet hålla den ifrån dig och jag är glad att du skrev eftersom jag uppenbarligen har hjärnan på annat håll ibland, jag antar att jag får skylla lite på allt som hänt.

Du är så söt. Tack tack tack!!!
Puss & Kram

Ann-Charlotte sa...

Nästa helg you me frukost I'm there!!!!!!!!!!!
Kramsiar
Ann-Charlotte

ulrika sa...

SÖTNOS!
Jag älskar också hösten speciellt när det finns så många bra böcker att läsa, när man kurar upp sig i soffhörnet med en god bok och en mysig filt och hör regnet smattra där utanför. Se en bra film och smaska nyttigt godis (Såklart ;o)) och ta ett varmt bad, en lång promenad i höstrusket och sen bara värma sig inomhus.
Det är galet romantiskt och härligt.

Tack tack tack gumman!
PUSS & KRAM!