My moor

My moor
Wuthering Heights

torsdag 23 oktober 2008

Slut på terminen..?

Ja, det känns nästan så, trots att jag har rätt mkt att göra. Alla tre delkurser är fortfarande igång men nu när seminarieaktiviteterna är över på Irish Lit & Postcolonialism så känns det som om man slagit igen en dammlucka. Tempot är lugnt och behagligt och jag hinner faktiskt njuta av det jag läser/skriver. Det lustiga är ju att jag, trots detta, kommer att svettas som en gris när slutklämmen på uppsatsen ska skrivas och jag kommer att ligga sömnlös av stress innan opponeringen... Jisses, man lär sig ju aldrig.

Imorron är det fredag igen, då ska David på Halloween-fest. Sen blir nog helgen rätt lugn, det enda som måste göras är lite shopping. Michael HATAR att shoppa men det kan inte hjälpas, ungarna behöver skor, han behöver tröjor och jag behöver få se stan. :-) Själv shoppar jag i regel i hemmets lugna vrå, med näsan i en H&M-katalog, det är bekvämast så. Å så känns det som om man kommer undan "billigare", man behöver ju inte dra kortet å betala på en gång... ;-) The lenghts one will go to in order to justify shopping..!

Nu ska jag ut å långpromenera igen!

Inga kommentarer: